Mijn avontuur in the Franklin Mountains.

28 juli 2021 - Fort Bliss, Texas, Verenigde Staten

Hier in El Paso heb je de Franklin Mountains. Prachtige bergen met een een heel mooi wandelgedeelte. ⛰⛰⛰. Het was die dag bewolkt en niet heel heet dus ik dacht dat ik daar prima kon gaan wandelen. Het zou overigens ook niet gaan regenen!!!  Ferry zat op school maar even met hem overlegd of ik daar kon gaan wandelen, hij dacht dat het prima kon als ik maar water en eten mee zou nemen. Dus daar ging ik op pad!!!🚶🏼‍♀️🥾🍌🚰

Prachtig gebied, lekker wandelen, niet te heet dus ik was blij. Na een half uurtje wandelen voelde ik de eerste druppels. Dit werd uiteindelijk als maar erger en ben ik bij een bbq plek gaan schuilen. Maaaarrrr het werd nog veel erger!! Ik wist ook niet meer heel goed wat te doen. Gelukkig zag ik dat er mensen van de bergen afkwamen en daar heb ik nog een uur mee geschuild. Hun wisten t ook niet goed en zijn naar beneden gegaan. Ik wou niet helemaal zeiknat worden dus dacht ik ben lekker verstandig en wacht nog even. Na een kwartiertje zag ik dat wandelpaden riviertjes begonnen te worden. Dacht laat ik nu maar proberen weg te komen.... eigenlijk zat ik een beetje als een rat🐀 in de val, want om me heen waren die kleine riviertjes inmiddels kolkende rivieren geworden. Ik raakte een beetje in paniek. Ook geen netwerk!!! Het water stond inmiddels boven mijn knieën en was ook een beetje bang om te vallen want je hebt er alleen maar cactussen en yucca’s . 🌵🌵. Ik dacht wat zou mijn soldaat🪖🤓 nu doen..... Misschien omhoog.... gelukkig heb ik dat gedaan. Heb nog wel een keer iemand om hulp gevraagd. Misschien heeft ie geholpen. 🙏🏻🙏🏻 . Ik kon uiteindelijk bij de auto terugkomen. Yessss!!! Snel weg naar huis dacht ik... totdat ik op het laagste punt aankwam waar alle wegen (dus ook rivieren) bij elkaar komen en daar was een grote kolkende vijver ontstaan. We stonden daar met drie auto’s en moesten wachten totdat het minder hard ging regenen. Toen dit uiteindelijk gebeurde moesten alle stenen die van de bergen waren gerold geruimd worden. Dit duurde ongeveer twee uur om een weg te creëren en daarna kon ik gelukkig naar huis rijden met knikkende knieën een kletsnat visum en paspoort!!

Ik hoorde later nadat ik mijn verhaal vertelde aan anderen dat er in die week een vrouw is overleden in de Franklin Mountains doordat zij alleen is gaan wandelen en ook door zo’n regenbui is overvallen. Zij is met het water meegevoerd naar beneden. Ben er echt van geschrokken hoe snel het weer hier om kan slaan en dat het ook niet op de radar te zien is.

Een heel avontuur. Ga zeker niet weer alleen.

liefs 😘😘😘

1. Marloes:
    28 juli 2021
    Wow mardy wat een avontuur!
    Gelukkig goed afgelopen! Je hebt vast hulp gehad😘
    Liefs Marloes
  2. Els:
    29 juli 2021
    Hoi Mardy, wat goed dat je toch iets naar boven bent gegaan. Gelukkig heel huids thuis gekomen. Het is wel gek overal heb je overstromingen, nu ook in Italië.
    Lieve groetjes Els en Frans.
  3. Ria:
    29 juli 2021
    Wat fijn Mardy dat jou iemand geholpen heeft.🌟🌟
  4. Dette Ger:
    31 juli 2021
    Zo dat was schrikken...😱.
    Je hebt goede hulp gehad van boven..
    Ziet er allemaal gezellig uit in jullie huis..
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben..
    Liefs Ger Dette
  5. Jerney:
    1 augustus 2021
    Hi Mardy, jemig wat een verhaal, ik hoorde het van je moeder. Zeker weten heb je hulp gehad 🙏. En euhhh maar niet meer alleen die berg op hé dacht ik zo…

Super fijn te lezen dat het goed met jullie gaat en dat jullie het naar je zin hebben!!

Liefs Jerney
  6. Bart:
    2 augustus 2021
    Wat een avontuur! Gelukkig goed afgelopen, pfffff...
  7. Ria:
    8 augustus 2021
    Wat een verhaal, doodeng. Mooie ruime woning. Geniet ervan. Groetjes Theo en Ria
  8. Janet Boer:
    12 augustus 2021
    Lieve Marly, wat een verhaal, fijn dat je hulp hebt gehad en je gevoel hebt gevolgd, en niet meer alleen op pad in de bergen, bedankt voor je spannende verhaal en hoop dat alles goed met jullie gaat, liefs Janet 😘