Het vertrek en de eerste zes weken El Paso.

14 juli 2021 - Fort Bliss, Texas, Verenigde Staten

In de zomer van 2020 kwam Ferry met een vacature voor een buitenland plaatsing. Weliswaar El Paso Amerika. 🇺🇸🇺🇸🇺🇸🤠🤠🤠 We stonden er allebei achter en hadden dan ook zeker niet verwacht maar wel gehoopt dat wij een kans zouden maken. In november kwam het verlossende telefoontje; jullie gaan!! Hoe spannend allemaal.
Helaas ging vanaf dat moment ook de gezondheid van mijn vader achteruit. Hij is op 3 maart overleden aan de gevolgen van de ziekte van Parkinson. Goed, de draad van het leven weer oppakken en verder..... helaas werd iedereen na de uitvaart positief getest op Covid. Na alle quarantaineperiodes konden we begin april weer beginnen aan onze voorbereidingen voor El Paso. Op 15 mei werden onze spullen opgehaald om te verschepen richting Amerika. Gelukkig konden we voor vertrek nog allebei gevaccineerd worden. Vrijdag 21 mei hebben we een rondje Twente gedaan om van iedereen afscheid te nemen.  Op zaterdag 22 mei moesten Ferry en ik allebei nog een pcr test laten afnemen. 💉💉. Zaterdagavond 19.00 uitslag binnen en.......... van mij POSTIVE. 😥😥. Ik werd gelijk gebeld door de arts waar ik de test had laten doen. Mijn verhaal uitgelegd. Hij dacht hoogstwaarschijnlijk dat het de reststoffen waren van de Covid besmetting in Maart. Hij adviseerde mij dan ook om me op zondagochtend nog eens te laten testen. Dus op zondag 23 mei om 06.00u richting Schiphol om daar een spoed test (350€)😬😬 af te laten nemen  waarvan je de uitslag de uitslag binnen 30 minuten ontvangt. 08.30u Uitslag binnen......NEGATIVE. YESSSSSSSSSSS. Na het afscheid in Ootmarsum hebben Jory en Huub ons weg gebracht richting Schiphol. Op naar het nieuwe avontuur!!!

Aankomst in El Paso 🌵🏜🌵🏜

Na een lange maar prettige vlucht landden wij om ongeveer 22.00u op El Paso AirPort. Daar stonden de collega’s van Ferry om ons op te halen. Ging allemaal heel snel. Bagage, auto en door naar het hotel (ons verblijf voor de komende zes weken). Ook daar waren alle Nederlandse collega’s en partners om ons te verwelkomen. Erg lief.
Na een nacht een beetje te hebben geslapen was het wel vreemd om wakker te worden in El Paso. Die dag allerlei dingen geregeld; telefoon, bankzaken, toegang op Fort Bliss. Wat ons gelijk opviel is dat de mensen bijzonder aardig, geduldig en behulpzaam zijn.
Eigenlijk ging alles heel snel zijn gangetje. Ferry ging al redelijk snel naar de academy. Veel nieuwe mensen inmiddels al ontmoet. Al een paar leuke trips gemaakt richting New Mexico. Ik ben begonnen met vrijwilligerswerk bij het Salvation Army als keukenhulp. 👩‍🍳👩‍🍳 Erg leuk. Het leven hier bevalt ons super. Ferry is inmiddels begonnen aan de pré course. Dit is veelal het onder de knie krijgen hoe de Amerikaanse grammatica werkt. Pittig maar interessant. Deze duurt tot augustus. 📖📚🙇‍♂️
Inmiddels zitten we bijna zes weken in het hotel en gaan we aanstaande dinsdag eindelijk naar ons huis. 🏠🏠. We hebben ons prima vermaakt in het hotel maar nu is het ook fijn om ergens heen te gaan wat een thuis wordt.
wordt vervolgd.....💁🏻‍♀️💁🏻‍♀️👨‍🦲👨‍🦲

1. Anouk:
    Geniet lieverds 🌵☀️💋
  2. Marcha Luttikhuis:
    14 juli 2021
    Wat een avontuur!! Geweldig. Heel veel suc6, plezier en vooral ook genieten.
    Groetjes Marcha
  3. Marieke Denekamp:
    14 juli 2021
    Jeeeeh de verhalen zijn begonnen !! Ik heb gelukkig al mogen bellen en heb al wat foto’s gezien … geniet van jullie super gave avontuur !!
    Leuk dat jullie ons op de hoogte houden !! 😘
  4. Angela en Rudy:
    14 juli 2021
    Mooi gemaakt. Benieuwd hoe het avontuur verder gaat.
    Veel plezier. En doot heanig an.
  5. Hans Peter en Mieke:
    Blog gelezen. Prachtig. Groetjes
  6. Sven:
    Heel benieuwd naar het avontuur wat jullie gaan beleven!! 😁☺️ Lekker genieten 😘
  7. Bart:
    15 juli 2021
    Super gaaf!! Laat de verhalen en foto's maar komen. :-)
  8. Ria:
    15 juli 2021
    Een mooi verhaal,gun jullie een ontzettend fijne tijd in El Paso.groetjes ma.
  9. Els:
    15 juli 2021
    Hoi hoi bijna Amerikaantjes ha ha ha. Wat fijn nu naar Jullie eigen bedoeninkje. Geniet van deze tijd, nemen ze jullie niet meer af.
  10. Ria en Alphons:
    15 juli 2021
    Goede avond ,lieve Mardy en Ferry , wat leuk dat we ook mee mogen genieten van jullie grote avontuur , Want dat is het ook een beetje ,geniet er ook van 👍🏻👵🏼👴🏻
  11. Ria:
    15 juli 2021
    Hallo Mardy en Ferry, wat een mooi uitgebreid verslag. Heerlijk dat jullie tijd in het hotel er op zit en kunnen gaan genieten van de woning. Geniet ervan. Benieuwd naar het volgende verslag en foto's. Groetjes Theo en Ria
  12. Jeannette:
    16 juli 2021
    Ik wens jullie allebei een prachtig avontuur toe! GENIETEN!
    Ben benieuwd naar jullie verhalen :)
  13. Merle Kamphuis:
    16 juli 2021
    Geweldig! Wat een avontuur!!! Geniet ervan samen!!
  14. Toos Maathuis:
    18 juli 2021
    Hoi mardy en Ferry
    Fijn dat we mogen meeleven met jullie avontuur in Amerika
    Wat een kans om dit mee te maken
    Geniet ervan
    Groetjes Jan en Toos Peter en Chantal
    Jürgen en Rachel 👋👋👋
  15. Ans en antoon:
    19 juli 2021
    hoi ferry en mardy
    nog niet alles gelezen maar mooi dat ik jullie kan volgens
    hier is alles goed
    hopenlijk bij jullie ook grtjs antoon en ans
  16. Judith Kamphuis:
    20 juli 2021
    Zo gaaf!!! Geniet er van toppers!

Lieve groetjes Jordy en Judith
  17. Silke Kamphuis:
    22 juli 2021
    Geniet ervan Mardy en Ferry!!
  18. Anouk:
    23 juli 2021
    Leuk geschreven Mad!!!
  19. Sabine Elhorst:
    26 juli 2021
    Wat een avontuur en wat een levenservaring!! Geniet van ieder moment. Je zult zien dat de tijd voorbij vliegt. Heel veel succes samen. Dikke kus van ons allemaal XXX
  20. Bennie Heerink:
    28 juli 2021
    Hoi Mardy en Ferry.
    Fijn dat het goed gaat en dat jullie zo snel wennen aan de nieuwe omgeving. Geniet ervan en pas op met wandelen en regenbuien. Groetjes Bennie Heerink.